”Miltä mainonta näyttäisi, jos se tehtäisiin sokkona?” – kampanja puhuttelee sekä markkinointiviestintäalan tutkimukseen osallistuvia toimistoja että toimistojen asiakkaita yhtä ajankohtaisesti kuin viime vuonna, jolloin TBWA toteutti herättävän kampanjan. TBWA luoma ajaton ja tuotteen ytimessä oleva kampanja päätettiin ajan hengen mukaisesti uudelleen käyttää tänä vuonna.
Kampanjan ideana on osoittaa, kuinka tärkeää palaute on toimistoille: työskentely ilman palautetta on kuin toimisi sokkona. TBWA:n suunnittelijat havainnollistivat asian tekemällä mainoksia konkreettisesti side silmillä. Ilmoitukset suunniteltiin Vepsäläiselle, AtriaWilhelmille, Nokian Renkaille, Arlalle, S-marketeille ja Fortumille.
Vuoden Toimisto tutkimus ja kilpailu järjestetään Suomessa nyt viidettä vuotta. Tätä Pohjoismaiden suurinta markkinointiviestintäalan tutkimusta on tehty Ruotsissa 20 vuotta ja Norjassa viisi vuotta.
Tutkimuksella kartoitetaan markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin, merkittävimpiä toimiston valintaan vaikuttavia kriteerejä sekä markkinointialan kehityssuuntia.
Vuoden Toimisto -tutkimuksesta vastaa tutkimustoimisto Regi, Ruotsin johtava markkinointiviestintäalan yritysten asiakastyytyväisyyden mittaaja ja tutkimuksen mediapartnerina toimii Alma Media.